07.11.2023, 00:11
Witam kupiłem silnik z cylindrem 70 ale muszę wymienić bo gwintu na wydech nie ma i ma połamane żeberka Czy mogę wymienić na 60 żeby nie męczyć tak silnika
07.11.2023, 00:11
Witam kupiłem silnik z cylindrem 70 ale muszę wymienić bo gwintu na wydech nie ma i ma połamane żeberka Czy mogę wymienić na 60 żeby nie męczyć tak silnika
07.11.2023, 00:41
Hej, lepiej i taniej zostać przy 70, kupując nowy cylinder. Bez sensu regenerować stary, zniszczony. Jest to nieopłacalne.
Natomiast zmieniać na 60 też mija się z celem, bo będziesz miał szkodliwą przestrzeń w komorze wału, co będzie skutkować tym, że Simson będzie jechać dużo gorzej.
07.11.2023, 01:09
Dobra dzięki a co do nowego cylindra jaki najlepiej w rozsądnej cenie
07.11.2023, 01:21
Są dwie rozsądne opcje
1. https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=20 Przy pierwszym zestawie należy wziąć przy okazji od razu honowanie za 30zł + porting 170zł żeby to fajnie działało. Jest to zestaw gorszej jakości 2. https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=20 Ten zestaw jest lepszej jakości, ale i tak wypadałoby zrobić porting lub koniecznie fazowanie kanałów, jeżeli krucho z kasą. Na spokojnie to z JackMotors możesz omówić i wybrać co najlepiej żeby było żywotne.
07.11.2023, 13:16
Tylko nie dobieraj tłoka mza bo nie dojedziesz do znaku koniec obszaru zabudowanego 😆
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem.
![]()
12.12.2023, 21:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.12.2023, 22:01 przez twojstara1.)
Wiem że odkop ale robię to jakby ktoś z zainteresowanych tematem szukał odpowiedzi.
Seryjnie wychodziły dwie pojemności simsonie z lat 80/90. 50cm3 i 70cm. Kartery i skrzynia jest ta sama ale już ilosć zębów na koszu jest różna (można to zniwelować zębatką zdawczą) -wał jest inaczej wyważony gdyż tłok od 70 cm3 jest cięższy gdy zalożymy tłok 50-60cm3 będziemy mieli znacznie zwiększone wibrację w stosunku do oryginału. -Przede Wszystkim inna jest średnica zewnętrzna tulei żeliwnej w cylindrze przez to kartery też mają większy otwór. Standardowy luz pomiędzy tuleja a karterami to około 0,5mm w tym wypadku będzie to kilka mm a to nie jest dobre dla stabilności cylindra. Należy zauważyć że simsonowski silnik tak samo dobrze znosi moc z cylindra 50 jak i 70cm3 i zmniejszając moc zasadniczo nic nie uzyskamy. Silniki najbardziej dostają po tyłku gdy się wysoko kręcą, czym wyżej tym krótsza ich żywotność więc jeśli ktoś chce dmuchać i chuchać na silnik to niech go nie kręci powyżej 7 tys obr podczas przyspieszania a podczas jazdy do 6 tys obr. Znane mi są silniki Simsona które kręcily się do 12 tys obr i mimo tego przejeżdżały bez problemu 15 tys km po czym nadal nie wykazywały skrajnego zużycia. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Zmiana tłoka | Kacper.Ppppp | 5 | 1,494 |
26.03.2021, 21:11 Ostatni post: Paul S. |
|
Zmiana na Lfk simson sr50 | iksdelelel | 4 | 1,465 |
08.08.2020, 14:48 Ostatni post: iksdelelel |
|
Zmiana cyla 60 na 70cm.S51 | jaroslaw97 | 5 | 1,871 |
01.01.2018, 21:41 Ostatni post: simson514 |
|
Oleje i ich zmiana | Boguś | 7 | 2,076 |
13.08.2017, 16:16 Ostatni post: Pawelek01 |
|
Zmiana z elektronika na platynki | Blacha | 0 | 1,240 |
23.07.2017, 00:32 Ostatni post: Blacha |