• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Elektryka v
« Wstecz 1 … 6 7 8 9 10 … 57 Dalej »
Zmiana instalacji z 6v elektronik na 12v elektronik

Zmiana instalacji z 6v elektronik na 12v elektronik

kam921 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#1
06.08.2020, 23:46
Witajcie. Posiadam Simson S70 Elektronik z instalacją 6v a chciałbym założyć 12v.

Teraz, pytanie do was, którą opcję wybrać z Elbą czy też ze standardowym regulatorem. Jeśli Elba to z EWR czy bez.

Jeśli wybrałbym opcje ze standardowym regulatorem to rozumiem że podmieniam : Żarówki, cewkę zapłonową, moduł, regulator, akumulator, iskrownik, przerywacz z 6v na 12v.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#2
07.08.2020, 02:01
kam921 napisał(a):Jeśli wybrałbym opcje ze standardowym regulatorem to rozumiem że podmieniam : Żarówki, cewkę zapłonową, moduł, regulator, akumulator, iskrownik, przerywacz z 6v na 12v.
Żarówki, akumulator, przerywacz 12v, sygnał.
Nie trzeba zmieniać niczego od zapłonu, można zmieniać same cewki od świateł i ładowania.

Ogólnie ładowanie i światła można robić oddzielnie.
A wszystko i tak trzeba będzię sprawdzić w praktyce i wtedy ewentualnie korygować.
Jaki masz teraz regulaotor?

Widziałbym takie opcje do wyboru/sprawdzenia:
Ładowanie:
1) z cewki 6V (tej która jest teraz) i regulatora 6V albo mostka (najtańsza i najprostsza opcja, ładowanie będzie jednopołówkowe i nie wiadomo czy wystarczające)
2) cewka 12V + regulator ze skutera
3) cewka 12V +ELBA + mostek (fabrycznie w wersji S51/1B, żarówka zwykła)
4) cewka 12V + ELBA + EWR (fabrycznie w wersjach ze swiatłem HS-1)

Światła:
1) cewka 12V 35W (żarówka zwykła)
2) cewka 12V 42W + EWR (do żarówek HS-1)
3) cewka 12V 42W + regulator ze skutera (do żarówek HS-1)


kam921 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#3
07.08.2020, 08:52
Nie bawił bym się w lutowanie, po prostu wymienił bym cały iskrownik na ten:
https://allegro.pl/oferta/iskrownik-stat...e=facebook

Regulator mam taki tyle że 6v :
https://allegro.pl/oferta/prostownik-reg...e=facebook

Gdybym wybrał taką opcję to czy uzyskam mocniejsze światła i kierunki czy to właśnie Elba i ERW za to odpowiada?


maras52 Offline

Doświadczony


Postów: 282
Reputacja: 3
#4
07.08.2020, 12:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.08.2020, 12:40 przez maras52.)
Najlepsze i najtańsze wyjście regler od chinola + przerywacz.

Elby jak patrze na przestrzeni lat padają jak muchy, a ten regler sowieckiej myśli technicznej też sobie daruj Wink


Zawsze można zaszaleć i zarzucić 2 cewki 42W spiąć na ładowanie i wsio puścić z aku Wink


Zdravim =MRS=
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
SLX i wincyj nie trzeba Szczerbol
kam921 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#5
07.08.2020, 17:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.08.2020, 17:06 przez kam921.)
Zapomniałem dodać iż obecnie kierunki, klakson, stop, światła postojowe są zasilane z akumulatora a jedynie lampa przód jest z cewki :-)

Więc zastanawiam się czy wymiana podzespołów z 6v na 12v da rezultat i kierunki będą świecić lepiej, przednia lampa jest w porządku wiadomo jak mamy odpowiednie obroty :-)


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#6
07.08.2020, 20:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.08.2020, 21:28 przez IFA_1988.)
kam921 napisał(a):Gdybym wybrał taką opcję to czy uzyskam mocniejsze światła i kierunki czy to właśnie Elba i ERW za to odpowiada?
Jasność kierunków zależy od żarówek, czystości kloszy, sprawności przerywacza,czystości styków przełącznika i połączeń.
Zaletą główną są chyba tańsze żarówki na 12V.


kam921 napisał(a):Więc zastanawiam się czy wymiana podzespołów z 6v na 12v da rezultat i kierunki będą świecić lepiej, przednia lampa jest w porządku wiadomo jak mamy odpowiednie obroty :-)
Możesz sprawdzić jaka będzię różnica. Odkręć jeden kierunkowskaz, załóż do niego żarówkę 12V 21W i podłącz osobnymi kablami na krótko do akumulatora 12V.
Najlepiej sprawdzić przez przerywacz 12V (pobiera trochę mocy).





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  schemat instalacji simson sr 50 zapłon ducati Bodzio91 5 1,062 02.12.2024, 01:08
Ostatni post: Goodnight
  Cewka 12v z prostownikiem od instalacji 6v Kacperr 5 201 29.11.2024, 00:24
Ostatni post: IFA_1988
  Stacyjka i pozycje, a instalacja elektryczna 12V S51B Elektronik Simsonmaniacc 2 356 22.06.2024, 22:09
Ostatni post: Simsonmaniacc
  Pomoc w ustaleniu instalacji i osprzętu sr50 jachou 12 567 25.04.2024, 17:11
Ostatni post: jachou
  Instalacja elektronik stacyjka sr50 akumulator kierunki _Misiek_ 2 2,235 02.03.2024, 11:32
Ostatni post: TomTom

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa